نتایج جستجوی ارگانیک Organic search results
نتایج جستجوی ارگانیک یا Organic search results چیست؟
نتایج جستجوی ارگانیک (Organic search results) به نتایجی گفته میشود که به شکل عادی در صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش داده میشوند و تحت تأثیر پرداخت وجه از سوی تبلیغ دهندگان قرار نمیگیرند. این نتایج با عنوان نتایج جستجوی طبیعی (Natural search results) نیز شناخته میشوند.
نتایج ارگانیک در برابر پرداخت شده
نتایج ارگانیک براساس فاکتورهای مختلفی مانند ارتباط با عبارت جستجو شده، کیفیت محتوا، محبوبیت و … توسط الگوریتم های موتور جستجو رتبه بندی و در صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشوند. این درحالیست که نتایج پرداخت شده (یا دارای اسپانسر) موقعیت خود در صفحه نتایج را مدیون پرداخت هزینه هستند. به عبارت بهتر نتایج غیر ارگانیک در قالبهای مختلفی مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، نتایج فروشگاهی و … به دلیل پرداخت هزینه در صفحات نتایج جستجو گنجانده میشوند.
معمولا نتایج ارگانیک به لحاظ ظاهری از نتایج پرداخت شده متمایز میشوند. این موضوع کمک میکند کاربر بتواند به آسانی نتایج ارگانیک را از نتایج پرداخت شده تشخیص دهد.

به عنوان اصطلاحی مرتبط، ترافیک ارگانیک (Organic traffic) به ترافیکی گفته میشود که از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو روانه سایت میشود. ورودی مربوط به این ترافیک با ورودیهای حاصل از کلیک روی لینک های سایت شما در سایتهای دیگر، ورودیهای تبلیغاتی موتورهای جستجو و ورودیهای مستقیم سایت متفاوت هستند.
نتایج ارگانیک و بهینه سازی موتورهای جستجو
کسب موقعیت بهتر در میان نتایج ارگانیک یکی از اهداف اصلی سئو (یا بهینه سازی موتورهای جستجو) به شمار میرود. هرچند به دست آوردن این موقعیت در نتایج ارگانیک به خصوص برای عبارتها و کوئریهای با رقابت بالا موضوع دشوارتری است اما به مراتب از اهمیت بالاتری در مقایسه با نتایج پرداخت شده برخوردار است.
به عبارت بهتر نتایج ارگانیک در جلب توجه و هدایت کاربر به صفحات سایت یا تبدیل کاربر به مشتری عملکرد موفقتری دارند. این درحالیست که بسیاری از کاربران با مشاهده نتایج تبلیغاتی آنها را نادیده میگیرند.
پیوندهای پیشنهادی تک دیک