آگهی پاپ آپ Pop-up ad

آگهی پاپ آپ یا Pop-up ad چیست؟

آگهی پاپ آپ (Pop-up)، به گونه‌ای از تبلیغات آنلاین گفته می‌شود که در قالب بخشی از واسط کاربری گرافیکی روی سایر اجزا نمایان می‌شود. این بخش معمولا به شکل یک پنجره مرورگر وب مجزا روی پنجره فعلی مرورگر نمایش داده می‌شود.

Pop-up برخلاف Pop-under بر روی پنجره یا محتوای اصلی که کاربر مشغول استفاده از آنست قرار می‌گیرد و به این ترتیب به عنوان یک مانع ناخواسته کاربر را به زحمت می‌اندازد. از اینرو اکثر مرورگرهای وب دارای ابزارهایی برای مسدود کردن Pop-up ها (Pop-up blocker) می‌باشند. با اینحال برخی از آگهی‌دهندگان، این نوع آگهی را به دلیل جلب توجه بیشتر کاربر ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر قیمت بالاتر Pop-up ها صاحبان برخی از وبسایت‌ها را به استفاده از این نوع تبلیغات در وبسایت‌های خود تشویق می‌کنند.

گفتنی است از پنجره‌های پاپ آپ، صرفا به منظور نمایش تبلیغات استفاده نمی‌شود. نمایش یک ویرایشگر، تشویق به عضویت در خبرنامه سایت، مراحل نصب نرم افزار و … از کاربردهای دیگر این نوع پنجره‌هاست.

پاپ آپ Pop-up
نمای مفهومی پنجره Pop-up

امیرحسین شهسواری

عاشق دنیای رایانه و فناوری به خصوص برنامه نویسی هستم؛ یادگرفتن و البته یاد دادن چیزای جالبی که یاد گرفتم باعث خوشحالیم میشه و از اولویت‌های اصلی زندگیم به حساب میاد. از مدیریت و نوشتن در تک دیک هم واقعا لذت می‌برم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *