سوالات پرتکرار Frequently Asked Questions – FAQ

سوالات پرتکرار یا Frequently Asked Questions – FAQ چیست؟

سوالات پرتکرار (Frequently asked questions یا به اختصار FAQ) یا سوالات متداول، لیستی از پرسش‌ها همراه با پاسخ‌های مربوط به آنهاست که معمولا برای بسیاری از افراد مرتبط با یک حوزه خاص به وجود می‌آید.

در اکثر وبسایت‌ها معمولا لینکی با همین عنوان (در منوی سایت) در نظر گرفته می‌شود که با مراجعه به صفحه مربوط به آن، مهم‌ترین سوالاتی که به طور طبیعی برای کاربران پیش می‌آید همراه با پاسخ‌های کامل جمع آوری شده است. این بخش کمک می‌کند تا کاربر برای رفع مشکلات و پرسش‌های رایجی که برای اکثر کاربران معمولی یک وبسایت، سیستم یا سرویس پیش می‌آید نیازی به مکاتبه با اپراتورها و هم‌چنین اتلاف زمان برای رسیدن به پاسخ نداشته باشند. در برخی موارد از عنوان Q&A (مخفف عبارت انگلیسی Questions and Answers به معنای “پرسش‌ها و پاسخ‌ها”) نیز برای این بخش استفاده می‌شود.

پرسش‌هایی پیرامون جزئیات نحوه ثبت نام یا بازیابی کلمه عبور، مدت زمان لازم برای رسیدگی به درخواست‌ها و سفارش ها (شامل نحوه ارسال کالا در یک فروشگاه اینترنتی و نقاط تحت پوشش سرویس)، شرایط استفاده از خدمات سایت، نحوه درخواست حذف حساب کاربری و … از جمله پرسش‌هایی است که می‌توان در بخش سوالات پرتکرار یک وبسایت به آن‌ها پاسخ داد.

پیوندهای پیشنهادی تک دیک

لینک واژه در ویکیپدیا

امیرحسین شهسواری

عاشق دنیای رایانه و فناوری به خصوص برنامه نویسی هستم؛ یادگرفتن و البته یاد دادن چیزای جالبی که یاد گرفتم باعث خوشحالیم میشه و از اولویت‌های اصلی زندگیم به حساب میاد. از مدیریت و نوشتن در تک دیک هم واقعا لذت می‌برم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *