پیوند ورودی Backlink
پیوند ورودی یا Backlink چیست؟
بکلینک یا پیوند ورودی (Backlink) برای یک منبع وب مشخص (نظیر یک سایت یا صفحهی اینترنتی) به مجموع پیوندهایی گفته میشود که از سوی وبسایتهای دیگر به آن منبع ارجاع داده شده است. معمولا از اصطلاحات inbound links, incoming links و inlinks نیز به عنوان معادلهایی برای این واژه استفاده میشود.
در گذشته این نوع پیوندها مهمترین و تقریبا تنها راه برای گردش در فضای وب به شمار میرفتند چرا که این پیوندها باعث میشدند کاربر از طریق یک سایت با سایتهای مرتبط دیگر آشنا شود.
امروزه یکی از مهمترین کاربردهای پیوندهای ورودی در بهینهسازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) میباشد. به این ترتیب که هرچه میزان لینکهای ورودی به یک وبسایت بیشتر باشد معمولا نشانهی اهمیت و محبوبیت بیشتر آن وبسایت خواهد بود و درنتیجه بسیاری از موتورهای جستجو متناسب با سیاستهای خود و رتبهی سایت ارجاع دهندهی پیوند و حتی ارتباط محتوای دو سایت، توجه بیشتری به منبع مقصد خواهند داشت. به عنوان مثال ممکن است از نظر یک موتور جستجو هرچه سایتی که به سایت شما پیوند میدهد از اعتبار (یا محبوبیت) بیشتری برخوردار باشد و محتوای آن به سایت شما نزدیکتر باشد پیوند ورودی ارائه شده از امتیاز بالاتری در افزایش رتبهی سایت شما برخوردار باشد و به این ترتیب روی مکان نمایش وبسایت شما در جستجوها تأثیر بیشتری داشته باشد.
با توجه به اهمیت پیوندهای ورودی در رتبهبندی موتورهای جستجو، بسیاری از صاحبان سایتها از روشهای مختلفی از جمله خرید پیوند ورودی یا تبلیغات برای افزایش بکلینکهای خود استفاده میکنند. البته توجه داشته باشید رویههای امتیازدهی موتورهای جستجو به شکلی در حال تغییر است که برای ارتباط محتوای سایت حاوی پیوند ورودی و سایت مقصد ارزش بیشتری قائل میشوند، چنانکه اگر یک کاربر واقعی هم به سایتی ورزشی مراجعه کرده باشد احتمال اینکه با دیدن آگهی یک فروشگاه لوازم ورزشی روی پیوند آن کلیک کند بسیار بیشتر از آن خواهد بود که روی آگهی یک وبسایت علمی کلیک کند.
پیوندهای پیشنهادی تک دیک