آموزش روش ساده جستجو در متن اسناد مایکروسافت ورد
جستجو در متن یکی دیگر از اعمال پرکاربرد در مایکروسافت ورد محسوب میشود. قابلیتی که به شما اجازه میدهد بدون نیاز به مطالعه یا بررسی کامل متن محل وقوع یک واژه، جمله یا عبارت و تکرارهای آن را پیدا کنید. در این قسمت از مجموعه آموزشی مایکروسافت ورد با روش سادهای برای جستجوی متن در این واژه پرداز آشنا میشوید.
چگونه در مایکروسافت ورد یک جستجوی متنی ساده انجام دهم؟
سادهترین راه برای پیدا کردن یک کلمه، جمله یا عبارت استفاده از جعبه جستجویی است که بالای بخش Navigation ورد قابل مشاهده است.

روش های باز کردن بخش Navigation
برای دسترسی آسانتر به بخش Navigation و جعبه جستجوی آن میتوانید از سه روش ساده زیر کمک بگیرید:
در روش اول کافیست در زبانه Home ریبون، دکمه Find را در گروه Editing پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

در روش دوم کافیست از میانبر Ctrl+F برای دسترسی به این بخش کمک بگیرید. اگر از طرفداران میانبرهای صفحه کلید هستید این روش امکان جستجو را سریعتر برای شما فراهم میآورد.
در روش سوم هم میتوانید ابتدا به زبانه View در ریبون مراجعه کنید. سپس چک باکس Navigation Pane را تیک بزنید تا نمایش این بخش فعال شود.

جستجو در متن سند ورد با کمک جعبه جستجوی بخش Navigation
با کمک هرکدام از روشهای فوق که به بخش Navigation مراجعه کرده باشید میتوانید در جعبه جستجوی بالای آن به سادگی عبارت موردنظرتان را برای جستجو وارد کنید.
همزمان با وارد کردن عبارت موردنظر خود در این جعبه جستجو، ورد آن را در سند فعلی جستجو کرده و تمام محلهای وقوع آن را روی سند هایلایت میکند. از طرف دیگر تمام این نتایج را میتوانید به صورت یک لیست در زبانه Results مشاهده کنید. اگر محتویات این زبانه را مشاهده نمیکنید کافیست روی عنوان این زبانه کلیک کنید.

با کلیک روی هر نتیجه در فهرست زبانه Results مستقیما به محل وقوع آن در سند هدایت میشوید. البته با قرار دادن نشانگر ماوس روی هر نتیجه میتوانید اطلاعاتی مانند شماره صفحه و عنوان بخشی که نتیجه در آن قرار دارد را مشاهده کنید.

علاوه بر این میتوانید از دکمههایی که با فلش رو به پایین و بالا مشخص شدهاند برای رفتن به یافته بعدی و قبلی استفاده کنید. تعداد نتایج نیز پایین جعبه جستجو نمایان میشود.

با روشهای حرفهای جستجوی متن در مایکروسافت ورد در قسمتهای آتی این مجموعه آموزشی آشنا میشوید. اگر نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید خوشحال میشویم آن را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.
سلام ببخشید آموزش می دهید که از طریق ویندوز اکسپلور قسمت جستجو کلمه بنویسم که کلمه بتواند درون فایل ورد را پیدا کنید( یعنی لیست فایلهای ورد را نشان دهد )
سلام؛ اگر منظورتون اینه که کلا لیست فایل های ورد رو بهتون نشون بده موقع جستجو می تونید از پسوند فایل ها کمک بگیرید. مثلا جستجو رو به صورت
*.docx
انجام بدین تا تمام فایل های با پسوند docx پیدا بشه.اگر منظورتون جستجو در محتوای فایل های ورد و … هست می تونید ابتدا به فولدری که می خواین جستجو رو داخلش انجام بدین مراجعه کنید. سپس در زبانه View فایل اکسپلورر روی دکمه Options کلیک کنید و از لیست باز شده گزینه Change folder and search options رو انتخاب کنید. بعد در پنجره باز شده Folder Options به زبانه Search مراجعه کنید و گزینه Always search file names and contents رو تیک بزنید و OK کنید تا محتوای فایل ها ایندکس بشه. از این به بعد هنگام جستجو محتوای فایل های موجود در این فولدر هم جستجو میشه. البته نرم افزارهای اختصاصی هم برای این کار وجود داره که قابلیت های بیشتری در اختیارتون می گذاره.
خیلی ممنون عالی بود مخصوصا توضیحاتی دادید من هیچ جا ندیده بودم.