سفارش آنلاین غذا Online Food Ordering
سفارش آنلاین غذا یا Online Food Ordering چیست؟
سفارش آنلاین غذا (Online Food Ordering) سرویسی است که طی آن غذای مورد نظر مشتری از طریق رستورانهای محلی یا شرکای تأمین کننده غذایی به صورت آنلاین ثبت سفارش میشود. در این مدل سفارش غذا معمولا مشتری میتواند به صورت حضوری (Pickup) غذا را دریافت کند یا غذا به نشانی موردنظر او ارسال میشود (Delivery).
در سفارش آنلاین غذا، کاربر (مشتری) از طریق یک صفحه وب (وب اپلیکیشن) یا اپلیکیشنی مخصوص، غذای مورد نظر خود را در میان رستورانها (یا فراهم کنندههای غذا) جستجو کرده و سفارش خود را ثبت میکند. هرچند این امکان وجود دارد که فراهم کننده غذا به صورت کاملا مستقل فرایند سفارش آنلاین، تهیه و حتی ارسال غذا را برعهده بگیرد اما معمولا با شرکت مستقلی که امکان سفارش آنلاین غذا را برای کاربران فراهم میکند قرارداد بسته و این شرکت به عنوان واسطه میان فراهم کننده غذا و مشتری به ارائه خدمات میپردازد.
در صورتی که غذا برای مشتری ارسال شود، به صورت ثابت یا متناسب با فاصله رستوران از مشتری هزینهای برای حمل غذا دریافت میشود. پرداخت مبلغ نهایی نیز ممکن است به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن یا وبسایت سرویس دهنده و کارتهای اعتباری و بانکی انجام شود یا وجه هنگام تحویل غذا از مشتری اخذ شود. درصدی از این مبلغ به شرکت واسطه که امکان سفارش غذا به صورت آنلاین را فراهم کرده است تعلق میگیرد.
برخی از مزایای سفارش آنلاین غذا
سفارش آنلاین غذا نمونه امروزی روشهای سفارش بدون مراجعه به محل میباشد که میتوان ریشهاش را در روشهایی نظیر سفارش تلفنی غذا جستجو کرد. این روزها چنین سرویسهایی با توجه به علاقه بسیاری از مشتریان برای تهیه غذا از رستوران به منظور صرفه جویی در وقت و فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند مورد توجه افراد زیادی در سراسر جهان قرار گرفته است. با این حال میزان استفاده از این سرویسها در مقابل تعداد کل سفارشهایی که در رستورانها به صورت حضوری ثبت میشود درصد بسیار اندکی است.
افزون بر صرفه جویی در زمان و امکان انتخاب آسان غذای مورد علاقه از میان رستورانهای مختلف، کاربر میتواند حین انتخاب به فاکتورهایی نظیر رتبه رستوران و بازخوردهایی که در مورد طعم و کیفیت غذا توسط مشتریان قبلی ثبت شده است نیز توجه کند. اعمال تخفیف روی سفارشها و قابلیت تماس مشتری با فراهم کننده غذا از طریق فرمهای ارتباطی موجود در سایت یا اپلیکیشن نیز از جمله دیگر امکاناتی است که توسط بسیاری از سامانههای سفارش غذای آنلاین فراهم میشود.
از سوی دیگر، این نوع سرویسها برای فراهم کنندگان غذا نیز مزایایی مانند گسترش و تسریع فروش غذا و جذب مشتریان جدید با هزینهای پایینتر را به همراه خواهد داشت. همچنین سامانههای سفارش غذای آنلاین که با استفاده از GPS موقعیت مشتری را مشخص میکنند نه تنها به مشتری در یافتن آسانتر رستورانهای محلی کمک میکنند بلکه میتوانند موقعیت دقیق مشتری را برای ارسال بسته غذایی در اختیار سرویس دلیوری نیز قرار دهند.

پیوندهای پیشنهادی تک دیک