پروژه نرمش یا گرم کردن بازیکن در اسکرچ
در این قسمت از مجموعه آموزشی اسکرچ با نحوه ساخت پروژه نرمش یا گرم کردن بازیکن در اسکرچ آشنا میشوید.
هدف پروژه
در اولین قسمت از مجموعه پروژههای ورزش در اسکرچ، شکلک یک بازیکن را به پروژه اضافه میکنیم. سپس با تغییر حالتهای بازیکن کاری میکنیم که گویا بازیکن در حال نرمش است.
مراحل ساخت پروژه نرمش یا گرم کردن بازیکن در اسکرچ
پروژه جدیدی بسازید و نام مناسبی برای آن انتخاب کنید. شکلک گربه اسکرچ که به صورت پیشفرض در پروژه قرار دارد را با کلیک روی آیکن سطل زباله کنار آن حذف کنید. سپس مشابه با قسمتهای گذشته، شکلک یک پسر ورزشکار (با نام Ben) و پس زمینه زمین فوتبال (با نام Soccer 2) را به پروژه اضافه کنید.
در تصویر زیر نمایی از این شکلک و پس زمینه را روی ناحیه صحنه اسکرچ مشاهده میکنید. شکلک Ben را مشابه تصویر زیر طوری روی ناحیه صحنه جابجا کنید که وسط زمین فوتبال قرار بگیرد.
اضافه کردن قطعه های موردنیاز پروژه نرمش یا گرم کردن بازیکن در اسکرچ
مطمئن شوید شکلک Ben در بخش شکلکها انتخاب شده است. سپس قطعات زیر را به ترتیب در ناحیه کد شکلک قرار دهید و مشابه با قطعات داخل تصویر، آنها را تنظیم کنید.
به این ترتیب وقتی روی پرچم سبز کلیک میکنید به تعداد ده مرتبه شکلک بازیکن بین حالتهای ben-c و ben-d تغییر میکند. (این دو حالت وضعیت پسر را با دستهای باز و روی کمر نشان میدهد. این حالتها را میتوانید با مراجعه به زبانه حالتها مشاهده کنید). بین هر تغییر حالت هم به اندازه نیم ثانیه تأخیر ایجاد شده تا حالتهای شکلک قابل مشاهده باشد.
امتحان کنید!
حالا روی پرچم سبز رنگ کلیک کنید و شاهد نرمش پسر ورزشکار باشید. در ویدئوی زیر هم میتوانید نمایی از نتیجه نهایی این پروژه را مشاهده کنید.