تک دیک

واژه نامه و مجله آموزشی کامپیوتر و فناوری

12 ابزار مفید گوگل برای صاحبان وبسایت ها و کارشناسان سئو

اگر صاحب یک وبسایت، مدیر یک کسب و کار یا کارشناس سئو هستید قطعا به ابزارهایی برای سنجش و بهبود وضعیت سایت و برنامه‌ریزی هدفمند برای تولید محتوا و … نیاز دارید. گوگل به عنوان یکی از شرکت‌های قدرتمند در حوزه اینترنت و موتور جستجو تعدادی ابزار مختلف برای این اهداف در اختیار شما قرار می‌دهد.

ابزارهای کاربردی گوگل برای مدیران و صاحبان وبسایت ها

در ادامه به طور خلاصه با 12 ابزار مفید گوگل برای صاحبان وبسایت ها و کاربرد آن‌ها آشنا می‌شوید. (فراموش نکنید کاربرد برخی از این ابزارها نظیر گوگل ترنسلیت صرفا به مواردی که در این مقاله ذکر شده محدود نمی‌شود):

گوگل آنالیتیکس Google Analytics

یک سرویس تجزیه و تحلیل رایگان وب که داده های دقیقی در مورد ترافیک وب سایت و رفتار بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

کنسول جستجوی گوگل Google Search Console

یک سرویس رایگان که به صاحبان وب سایت‌ها کمک می‌کند تا روی وضعیت سایت خود در نتایج جستجوی Google نظارت کنند و برای حفظ و بهبود جایگاه صفحات سایت با موتور جستجوی گوگل در تعامل باشند.

بیشتر بخوانید: فهرست مجموعه آموزشی کنسول جستجوی گوگل

گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner

ابزاری رایگان که به صاحبان وب سایت کمک می‌کند مرتبط‌ترین و با ارزش‌ترین کلمات کلیدی را برای محتوا و کمپین های تبلیغاتی خود بررسی کنند.

گوگل بیزینس پروفایل Google Business Profile

سرویس رایگانی که به صاحبان کسب‌وکارها امکان می‌دهد حضور آنلاین کسب و کار خود را در سراسر گوگل (از جمله نتایج جستجو و نقشه های گوگل) مدیریت کنند.

گوگل تگ منیجر Google Tag Manager

ابزاری رایگان که به صاحبان وب سایت ها اجازه می‌دهد به راحتی تگ های بازاریابی و پیکسل‌های ردیابی را در وب سایت خود مدیریت و اجرا کنند.

گوگل اپتیمایز Google Optimize

یک پلتفرم شخصی سازی و تست A/B رایگان که به بهینه سازی وب سایت ها و بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند.

گوگل ادز Google Ads

پلتفرمی برای ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) در موتور جستجو و شبکه نمایش گوگل.

گوگل پیج اسپید اینسایتس Google PageSpeed Insights

ابزاری رایگان که عملکرد وب سایت را تجزیه و تحلیل می‌کند و پیشنهاداتی را برای بهبود زمان بارگیری و تجربه کاربری صفحه ارائه می‌دهد.

گوگل ترندز Google Trends

ابزار مفیدی که به شناسایی موضوعات جستجوی پرطرفدار در گوگل و در نتیجه تولید محتوای مفید و پرمخاطب کمک می‌کند.

گوگل ترنسلیت Google Translate

ابزار ترجمه رایگان گوگل که می‌توانید از آن برای ترجمه محتوای وبسایت به زبان های دیگر کمک بگیرید.

گوگل موبایل-فرندلی تست Google Mobile-Friendly Test

ابزار رایگانی که سازگاری یک وب‌سایت و صفحات آن را برای نمایش در گوشی‌های موبایل مورد بررسی قرار می‌دهد و پیشنهاداتی برای بهینه‌سازی آن ارائه می‌دهد.

گوگل آلرتس Google Alerts

ابزاری رایگان که می‌تواند صاحبان وبسایت ها را با ارسال ایمیل از انتشار محتوای جدید مرتبط با سایت یا کسب و کارشان در فضای وب با خبر کند.

بیشتر بخوانید: با Google Alerts از مطالب جدید مورد علاقه خود در وب باخبر شوید

نتیجه‌گیری

ابزارهایی که در این مقاله معرفی شدند تعدادی از ابزارهای مهم گوگل هستند که به صاحبان وب سایت ها کمک می‌کنند روی عملکرد و وضعیت سایت خود نظارت کنند و آن را بهبود ببخشند. همچنین این ابزارها امکان بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، تعامل با مشتریان و ایجاد کمپین های بازاریابی موثر دیجیتال را فراهم می‌کنند.

امیرحسین شهسواری

عاشق دنیای رایانه و فناوری به خصوص برنامه نویسی هستم؛ یادگرفتن و البته یاد دادن چیزای جالبی که یاد گرفتم باعث خوشحالیم میشه و از اولویت‌های اصلی زندگیم به حساب میاد. از مدیریت و نوشتن در تک دیک هم واقعا لذت می‌برم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *