12 ابزار مفید گوگل برای صاحبان وبسایت ها و کارشناسان سئو
اگر صاحب یک وبسایت، مدیر یک کسب و کار یا کارشناس سئو هستید قطعا به ابزارهایی برای سنجش و بهبود وضعیت سایت و برنامهریزی هدفمند برای تولید محتوا و … نیاز دارید. گوگل به عنوان یکی از شرکتهای قدرتمند در حوزه اینترنت و موتور جستجو تعدادی ابزار مختلف برای این اهداف در اختیار شما قرار میدهد.
ابزارهای کاربردی گوگل برای مدیران و صاحبان وبسایت ها
در ادامه به طور خلاصه با 12 ابزار مفید گوگل برای صاحبان وبسایت ها و کاربرد آنها آشنا میشوید. (فراموش نکنید کاربرد برخی از این ابزارها نظیر گوگل ترنسلیت صرفا به مواردی که در این مقاله ذکر شده محدود نمیشود):
گوگل آنالیتیکس Google Analytics
یک سرویس تجزیه و تحلیل رایگان وب که داده های دقیقی در مورد ترافیک وب سایت و رفتار بازدیدکنندگان ارائه میدهد.
کنسول جستجوی گوگل Google Search Console
یک سرویس رایگان که به صاحبان وب سایتها کمک میکند تا روی وضعیت سایت خود در نتایج جستجوی Google نظارت کنند و برای حفظ و بهبود جایگاه صفحات سایت با موتور جستجوی گوگل در تعامل باشند.
بیشتر بخوانید: فهرست مجموعه آموزشی کنسول جستجوی گوگل
گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner
ابزاری رایگان که به صاحبان وب سایت کمک میکند مرتبطترین و با ارزشترین کلمات کلیدی را برای محتوا و کمپین های تبلیغاتی خود بررسی کنند.
گوگل بیزینس پروفایل Google Business Profile
سرویس رایگانی که به صاحبان کسبوکارها امکان میدهد حضور آنلاین کسب و کار خود را در سراسر گوگل (از جمله نتایج جستجو و نقشه های گوگل) مدیریت کنند.
گوگل تگ منیجر Google Tag Manager
ابزاری رایگان که به صاحبان وب سایت ها اجازه میدهد به راحتی تگ های بازاریابی و پیکسلهای ردیابی را در وب سایت خود مدیریت و اجرا کنند.
گوگل اپتیمایز Google Optimize
یک پلتفرم شخصی سازی و تست A/B رایگان که به بهینه سازی وب سایت ها و بهبود تجربه کاربری کمک میکند.
گوگل ادز Google Ads
پلتفرمی برای ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) در موتور جستجو و شبکه نمایش گوگل.
گوگل پیج اسپید اینسایتس Google PageSpeed Insights
ابزاری رایگان که عملکرد وب سایت را تجزیه و تحلیل میکند و پیشنهاداتی را برای بهبود زمان بارگیری و تجربه کاربری صفحه ارائه میدهد.
گوگل ترندز Google Trends
ابزار مفیدی که به شناسایی موضوعات جستجوی پرطرفدار در گوگل و در نتیجه تولید محتوای مفید و پرمخاطب کمک میکند.
گوگل ترنسلیت Google Translate
ابزار ترجمه رایگان گوگل که میتوانید از آن برای ترجمه محتوای وبسایت به زبان های دیگر کمک بگیرید.
گوگل موبایل-فرندلی تست Google Mobile-Friendly Test
ابزار رایگانی که سازگاری یک وبسایت و صفحات آن را برای نمایش در گوشیهای موبایل مورد بررسی قرار میدهد و پیشنهاداتی برای بهینهسازی آن ارائه میدهد.
گوگل آلرتس Google Alerts
ابزاری رایگان که میتواند صاحبان وبسایت ها را با ارسال ایمیل از انتشار محتوای جدید مرتبط با سایت یا کسب و کارشان در فضای وب با خبر کند.
بیشتر بخوانید: با Google Alerts از مطالب جدید مورد علاقه خود در وب باخبر شوید
نتیجهگیری
ابزارهایی که در این مقاله معرفی شدند تعدادی از ابزارهای مهم گوگل هستند که به صاحبان وب سایت ها کمک میکنند روی عملکرد و وضعیت سایت خود نظارت کنند و آن را بهبود ببخشند. همچنین این ابزارها امکان بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، تعامل با مشتریان و ایجاد کمپین های بازاریابی موثر دیجیتال را فراهم میکنند.