سئو چیست؛ ۴ مرحله مهم انجام آن
سئو چیست؟ آیا میخواهید مشتریانتان به راحتی شما را آنلاین پیدا کنند و در نتیجه پایگاه مشتریان شما بیشتر گسترش یابد؟ این کار با سئو امکانپذیر است. یک استراتژی بازاریابی سنجیده را دیگر نمیتوان در تجارت روزمره نادیده گرفت. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به طور فزاینده ای در وظایف بازاریاب برجسته میشود. با استفاده از این سیستم هوشمند، دید خود را در وب جهانی افزایش میدهید و محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین در کانون توجه قرار میدهید. در این مقاله به شما خواهیم گفت SEO چیست و در ادامه با مزیتهای آن آشنا خواهیم شد.
SEO چیست؟
سئو به معنای بهینهسازی موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینهسازی پیکربندی فنی، ارتباط محتوا و محبوبیت لینک یک وبسایت بهکار میرود تا صفحات آن به راحتی قابل یافتن، مرتبطتر و محبوبتر در جستجوی کاربر شوند و در نتیجه، موتورهای جستجو رتبهبندی بهتری به آنها میدهند.
موتورهای جستجو تلاشهای سئو را توصیه میکنند که هم برای تجربه جستجوی کاربر و هم برای رتبهبندی صفحه مفید است و محتوایی که نیازهای جستجوی کاربر را برآورده میکند را ارائه میدهند. خدمات سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین، توضیحات متا، و سرفصلها (H1)، URL های توصیفی با کلمات کلیدی به جای رشته های اعداد، سئو فنی یا Technical SEO و نشانه گذاری برای مشخص کردن معنای محتوای صفحه، از جمله بهترین روش های SEO است.
اهمیت سئو سایت چیست؟
برای درک اهمیت سئو، اجازه دهید تعریف خود را به سه بخش تقسیم کنیم:
نتایج جستجوی ارگانیک: فهرستهای بدون پرداخت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) که موتور جستجو تعیین کرده است به درخواست کاربر مرتبط است. تبلیغات (در این زمینه، تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک) بخش قابل توجهی از بسیاری از SERPها را تشکیل میدهند. نتایج جستجوی ارگانیک از این تبلیغات متمایز است زیرا آنها بر اساس الگوریتم های رتبه بندی ارگانیک موتور جستجو قرار میگیرند تا پیشنهادات تبلیغ کننده. شما نمیتوانید برای رتبه بالاتر صفحه خود در نتایج جستجوی ارگانیک هزینه ای بپردازید.
کیفیت ترافیک ارگانیک: شما باید بررسی کنید که کاربر و درخواست جستجوی او چقدر با محتوایی که در وب سایت شما وجود دارد مرتبط است. شما میتوانید همه بازدیدکنندگان جهان را جذب کنید، اما اگر مشتریان به این دلیل به سایت شما میآیند که گوگل به آنها میگوید که شما منبعی برای رایانه های اپل هستید، اما در حالی که واقعاً شما یک سایت فروش آنلاین لباس هستید، آن بازدیدکنندگان با احتمال بالا سایت شما را ترک میکنند. هرگونه تبدیل ترافیک با کیفیت بالا فقط شامل بازدیدکنندگانی میشود که واقعاً به محصولات، اطلاعات یا سایر منابعی که سایت شما ارائه میدهد علاقه مند هستند. سئوی با کیفیت بالا بر تلاش موتور جستجو برای تطبیق هدف جستجوی کاربر با صفحات وب لیست شده در SERP تاکید دارد.
مقدار ترافیک ارگانیک: مقدار ترافیک ارگانیک به تعداد کاربرانی که از طریق نتایج جستجوی ارگانیک به سایت شما میرسند اطلاق میشود. کاربران به احتمال زیاد روی نتایج جستجویی که در بالای SERP ظاهر میشوند کلیک میکنند، به همین دلیل مهم است که از استراتژی SEO خود برای رتبه بندی صفحات مرتبط تا آنجا که میتوانید استفاده کنید. هر چه بازدیدکنندگان باکیفیت بیشتری را به سایت خود جذب کنید، احتمال افزایش تبدیل های ارزشمند بیشتر خواهد بود.
مراحل مهم سئو سایت
۱. سئو تکنیکال
سئوی فنی هیچ ارتباطی با محتوای صفحه شما ندارد. با این حال، میتواند رتبه شما را در نتایج جستجوی ارگانیک بهبود بخشد. اکثر مبتدیان بازاریابی دیجیتال سئوی فنی را با سئو کلاه سیاه اشتباه میگیرند. در حالی که هدف سئو فنی بهبود تجربه کاربر با بهینه سازی وب سایت است، اما سئو کلاه سیاه رتبه سایت را کاهش میدهد.
۲. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا و سئوی درون صفحه که به سئوی درون سایت نیز معروف است، یک فعالیت سئو است که مستقیماً در صفحه یا سایت انجام میشود. این مورد شامل بهینه سازی عوامل رتبه بندی در سایت مانند توضیحات متا، کلمات کلیدی، عناوین متا، تصاویر، هدرها و موارد دیگر است.
۳. لینک سازی هدفمند
سئوی خارج از صفحه دقیقا برعکس روی صفحه است. سئوی خارج از صفحه بر تمام فعالیت های سئوی شما در خارج از وب سایت شما تمرکز دارد. با این حال، چه در مورد سئوی خارج از صفحه صحبت کنیم، چه در مورد سئو داخلی، یا حتی سئوی فنی، یک چیز ثابت میماند و آن رتبه بندی است.
یکی از بزرگترین فاکتورهای سئوی خارج از صفحه، لینک سازی و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی است. وقتی لینک سایت خود را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک میگذارید، میتوانید نحوه تعامل مخاطبان با پیوندهای شما در صفحات اجتماعی خود را کنترل کنید. این یک عامل رتبه بندی خارجی است که میتواند به عملکرد بهتر سایت شما کمک کند.
۴. استراتژی سئو
سئوی محلی یکی از انواع سئو است که بیشتر از سایرین به مکان خاص اختصاص دارد. سئوی محلی با رتبه بندی در یک ایالت، شهر یا شهر خاص سروکار دارد. ایده اصلی افزایش حضور آنلاین یک شرکت در ایالت آن است.
علاوه بر اینکه راهی عالی برای آنلاین کردن مشتریان برای یافتن فروشگاه شما است، میتواند منبعی عالی برای ایجاد لینک و جستجوی ارگانیک باشد.
کلام آخر
بهینه سازی موتورهای جستجو بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا است و صرف نظر از اینکه تاکتیک های بازاریابی دیجیتال شما چیست، باید به آن توجه شود.
اگر این مقاله را مطالعه کردهاید و میخواهید در مورد بازاریابی آنلاین خود کمک بگیرید، متخصصین وب رمز آماده هستند تا وب سایت شما را به اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل در مدت زمان کوتاهی منتقل کنند.
مطلب موجود در این صفحه صرفا یک رپورتاژ آگهی است و تمام محتوای آن توسط سفارشدهنده آگهی تهیه شده است. تک دیک هیچگونه مسئولیتی پیرامون این مطلب و محتوای صفحاتی که به آنها در این مطلب لینک داده شده است یا خدمات مرتبط با آنها بر عهده نمیگیرد و آنها را تأیید یا رد نمیکند.