پروژه اضافه کردن صدا هنگام پرش جوجه در بازی پرش از روی موانع اسکرچ
در این قسمت از مجموعه آموزشی اسکرچ به عنوان چهارمین بخش بازی پرش از روی موانع با نحوه اضافه کردن صدا هنگام پرش جوجه آشنا میشوید. قطعههای مورد استفاده در این پروژه عبارتند از قطعه “شروع صدای …”.
این مطلب مبتنی بر مجموعه کارتهای کدنویسی اسکرچ (با اندکی تغییر) است. کارتهای اصلی این پروژه را میتوانید از طریق سایت اسکرچ دریافت کنید.
هدف پروژه
اگر بخش قبلی بازی پرش از روی موانع در اسکرچ را در قالب پروژه اضافه کردن مانع متحرک به بازی تکمیل کرده باشید تا اینجا شکلک جوجه هنگام اجرای بازی به نقطه شروع منتقل میشود و با فشردن کلید فاصله، شکلک جوجه حرکتی شبیه به پرش را انجام میدهد. یک تخم مرغ هم به عنوان مانع در بازی از سمت راست به چپ حرکت میکند.
در این قسمت از مجموعه آموزشی اسکرچ به عنوان چهارمین بخش بازی پرش از روی موانع در ادامه قسمت قبل کاری میکنیم که هنگام پرش جوجه صدای مناسبی پخش شود.
مراحل ساخت پروژه اضافه کردن صدا هنگام پرش جوجه در بازی پرش از روی موانع اسکرچ
از آنجایی که قرار است ساخت بازی پرش از روی موانع را ادامه دهیم میتوانید به پروژه قبلی در حساب کاربری خود در اسکرچ مراجعه کنید و کار خود را روی همان پروژه ادامه دهید. اگر هم میخواهید تمرین بیشتری انجام دهید میتوانید یک پروژه جدید بسازید و مراحل پروژه قبل را تکرار کنید.
اضافه کردن قطعه های موردنیاز پروژه
حالا نوبت اضافه کردن قطعات موردنیاز به ناحیه کد شکلک است. مطمئن شوید شکلک جوجه (با نام Chick) در بخش شکلکها انتخاب شده است.
سپس به سراغ قطعات مربوط به پرش جوجه میرویم. برای پخش صدا، یک قطعه از نوع “شروع صدای …” مشابه با تصویر زیر پس از قطعه “وقتی کلید فاصله فشرده شد” در ناحیه کد شکلک جوجه قرار میدهیم. این قطعه را میتوانید به آسانی در دسته “صدا” پیدا کنید. از لیست قطعه هم صدای Chirp را برای پخش انتخاب میکنیم. به این ترتیب با فشردن کلید فاصله این صدا پخش میشود و شکلک جوجه میپرد.
امتحان کنید!
حالا با کلیک روی دکمه پرچم سبز، پروژه را اجرا کنید. سعی کنید با فشردن به موقع کلید فاصله جوجه را از روی تخممرغ در حال حرکت بپرانید. هنگام پرش، صدای اضافه شده در پروژه پخش میشود. در ویدئوی زیر هم میتوانید نمایی از نتیجه نهایی این پروژه را مشاهده کنید.