آموزش اسکرچ به صورت آنلاین

معرفی 8 راهکار برای افزایش ترافیک سایت

افزایش درآمد از طریق وبسایت مستقیما به افزایش ترافیک و کاربران وبسایت، بستگی دارد. چه شرکتی باشید که از طریق تبلیغات درآمد کسب می‌کنید چه وبسایت فروشگاهی داشته باشید، دانستن راهکار هایی برای افزایش ترافیک سایت می‌تواند جذاب باشد. روش های گوناگونی برای جذب ترافیک و بازدید از سایت وجود دارد که در این مقاله به بررسی چند راهکار جالب می‌پردازیم.

یادگیری نحوه افزایش ترافیک وب سایت آنچنان هم پیچیده نیست. در اکثر موارد، اگر اصول اولیه را دنبال کرده و رویکردهای آزموده شده را اعمال کنید، موفق خواهید شد. نکته مهم این است که معمولاً افزایش ترافیک سایت به صورت ماندگار زمان‌بر است.

مزایای افزایش ترافیک سایت

مزایای افزایش ترافیک سایت

هیچ وب سایتی وجود ندارد که از ترافیک بیشتر خوشش نیاید. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید، کسب درآمد از وب سایت شما به روش های مختلف آسان‌تر می‌شود. این موارد شامل:

  • دریافت پول برای تبلیغات بنری و متنی
  • فروش محصولات و خدمات
  • بهبود رتبه در موتور های جستجو
  • ایجاد ارزش بالاتر برای وبسایت به هنگام فروش

در نهایت، ترافیک بیشتر وب سایت به معنای فرصت های بیشتری است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

افزایش ترافیک وبسایت: معرفی 8 راهکار عملی

در این بخش، ما در مورد اصول بهینه سازی موتور های جستجو (سئو) یا تبلیغات پولی (گوگل ادز) صحبت نمی‌کنیم. این دو موضوع، سنگ بنای افزایش ترافیک وب سایت هستند، اما اشاره به برخی موضوعات به صورت پیش فرض باعث موفقیت بیشتر شما در این عرصه خواهند شد.

  1. نیچ مارکتینگ: قسمت کوچک و تخصصی بازار را هدف بگیرید.

اگر بخواهیم تعداد وبسایت های ورشکسته ای که سعی داشتند همه چیز بفروشند و همه نوع مقاله ای منتشر کنند را بگوییم، احتمالا چندین روز صرف نام بردن از آن‌ها خواهد شد. این رویکرد ممکن است برای سازمان‌های عظیمی که می‌توانند ده‌ها مقاله در روز منتشر کنند، کارساز باشد اما دستورالعملی برای شکست سایت‌ها و وبلاگ‌های جدید با بودجه مالی اندک است.

یک رویکرد هوشمندانه‌تر این است که قسمتی از بازار را انتخاب کنید و همه چیز را برای ایجاد بهترین محتوا یا محصول ممکن برای آن قرار دهید. هر چه آن بازار، رقابتی کمتری داشته باشد، ممکن است نتایج را سریعتر ببینید.

  1. اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

شرکت سئو

اگر یک وب سایت دارید، ما به شدت توصیه می‌کنیم در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و … نیز حضور داشته باشید. با این حال، اشتباهی که بسیاری از سایت‌ها مرتکب می‌شوند این است که نمی‌دانند روی کدام شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنند. به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می‌کنیم با یک یا دو نمایه در شبکه هایی شروع کنید که به بهترین وجه با نوع محتوایی که سایت شما منتشر می‌کند مطابقت دارد.

اگر در مورد دیجیتال برندینگ اطلاع داشته باشید، حتما می‌دانید یکی از پلتفرم های محبوب و تاثیر گذار در برندسازی دیجیتال، شبکه های اجتماعی هستند.

مطلب موجود در این صفحه صرفا یک رپورتاژ آگهی است و تمام محتوای آن توسط سفارش‌دهنده آگهی تهیه شده است. تک دیک هیچ‌گونه مسئولیتی پیرامون این مطلب و محتوای صفحاتی که به آن‌ها در این مطلب لینک داده شده است یا خدمات مرتبط با آن‌ها بر عهده نمی‌گیرد و آن‌ها را تأیید یا رد نمی‌کند.

  1. با اینفلوئنسر های هم زمینه خود در ارتباط باشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ بخصوص در سوشال مدیا است. ترجیحا با افراد تاثیرگذار در حوزه تخصصی خود وارد صبحت شوید و به حالت اسپانسرشیپ یا تبلیغ روی صفحه آن‌ها بروید.

  1. قالب های محتوای مختلفی را اجرا کنید.

هر بار که یک پست جدید در وبلاگ خود منتشر می کنید، شانس اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند، افزایش می‌یابد. با این حال، هنگامی که آن پست تمام شد، کارهای بیشتری جز اینکه روی پست بعدی کار کنید؛ می‌توانید انجام دهید.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند محتوای مناسب خود را در پلتفرم های ویدئویی مانند یوتیوب، آپارات و … یا به صورت پادکست یا به صورت اینفوگرافی مطالعه کنند. مزیت استفاده مجدد از محتوا این است که لازم نیست از ابتدا شروع کنید. شما قبلاً مقاله را نوشته‌اید، بنابراین تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که موضوعات مورد نظر خود را در قالب های دیگر پیاده کنید.

  1. افیلیت مارکتینگ و همکاری در فروش

ترب، ایمالز و … پلتفرم هایی هستند که به ازای هر کلیک که روی وبسایت شما می‌شود (و احتمالا به مشتری تبدیل خواهد شد) از شما پول دریافت می‌کنند. زیبایی یک برنامه افیلیت مارکتینگ این است که به شما کمک می‌کند ترافیک بیشتری دریافت کنید و همچنین تبدیل به مشتری بیشتری نیز داشته باشید. تا زمانی که هزینه های معقول پرداخت می‌کنید، ناشران شما انگیزه خوبی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما در وبسایت خود خواهند داشت.

  1. در وبسایت های Q&A (پرسش و پاسخ) فعال باشید.

وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ مانند کورا فقط مکان‌های سرگرم‌کننده‌ای برای صرف چند ساعت مطالعه در مورد موضوعات تصادفی نیستند. آنها همچنین فرصت های فوق العاده ای را برای ایجاد لینک و هدایت ترافیک به سمت وب سایت شما ارائه می‌دهند.

سعی کنید به سمت موضوعات مورد تخصص در حوزه کاری خود بروید و پرسش ها را با دقت و ظرافت پاسخ دهید و در انتها به وبسایت یا مقاله خود لینک دهید.

  1. نوشتن مقاله در وبسایت های هم حوزه (Guest Blog)

وبسایت های ایرانی مانند ویرگول، امیگو و … مکان بسیار جذابی برای انتشار مقالات و پاسخ به پرسش های متداول مخاطبان شما هستند. در فضای وب خارجی، اصطلاحی به نام Guest Blogging معروف است که به معنای این است شما به عنوان نویسنده، محتوای یونیک و با ارزش در وبسایت هایی که پست مهمان می‌پذیرند منتشر می‌کنید و در عوض، آن‌ها در این محتوا یک تا چند لینک می‌دهند.

این کار علاوه بر اینکه روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد، می‌تواند باعث افزایش ورودی وبسایت از طریق کلیک افراد روی لینک شما شود.

  1. وبسایت دو یا چند زبانه بزنید!

یکی از بهترین راه ها برای یافتن بازدیدکنندگان جدید برای وب سایت یا وبلاگ خود، ترجمه آن به زبان های دیگر است. هر چه سایت شما به زبان های بیشتری در دسترس باشد، مخاطبان بالقوه شما بیشتر می‌شود. ترجمه یک وب سایت کار و زمان زیادی می‌طلبد. با این حال، اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه های مناسب مانند TranslatePress و Google Translate یا DeepL می‌تواند این فرآیند را بسیار ساده‌تر از آنچه تصور می‌کنید انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *