آگهی پاپ آپ Pop-up ad

آگهی پاپ آپ یا Pop-up ad چیست؟

آگهی پاپ آپ (Pop-up)، به نوعی از تبلیغات مبتنی بر وب گفته می‌شود که در قالب یک پنجره‌ی جدید مرورگر نمودار می‌شود. معمولا این نوع آگهی‌ها تنها هنگام ورود به وبسایت نمایش داده می‌شود.

Pop-up برخلاف Pop-under بر روی پنجره‌ی اصلی که کاربر مشغول کار با آنست قرار می‌گیرد و به این ترتیب به عنوان یک مانع ناخواسته کاربر را به زحمت می‌اندازد. از اینرو اکثر مرورگرهای وب دارای ابزارهایی برای مسدود کردن Pop-up ها (Pop-up blocker) می‌باشند. با اینحال آگهی‌دهندگان از این نوع آگهی بیشتر استقبال می‌کنند چرا که بیش از بنرهای کوچک درون صفحات، توجه کاربر را به سمت خود جلب می‌کنند. از سوی دیگر قیمت بالاتر Pop-up ها برخی صاحبین وبسایت‌ها را به استفاده از این نوع تبلیغات در وبسایت‌های خود تشویق می‌کنند.

گفتنی است پنجره‌های پاپ آپ لزوما برای نمایش تبلیغات استفاده نمی‌شود و برای کاربردهایی نظیر نمایش یک ویرایشگر، نصب نرم افزار و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پاپ آپ Pop-up
نمای مفهومی پنجره‌ی Pop-up

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *