فریمیوم Freemium

فریمیوم یا Freemium چیست؟

فریمیوم (Freemium) نوعی استراتژی تجاری است که در آن اصل یک سرویس یا محصول به صورت رایگان عرضه می‌شود اما برای استفاده از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری که در آن تعبیه شده است باید وجه مورد نیاز پرداخت شود.

محصولاتی که از استراتژی Freemium استفاده می‌کنند شامل نرم افزارها، خدمات وب، بازی‌ها و … می‌شود. ممکن است محدودیت اعمال شده در رابطه با ویژگی‌های تخصصی یک نرم افزار، مدت زمان استفاده، میزان فضای در دسترس در یک سرویس ابری و … باشد. معمولا در بازی‌های رایانه‌ای فریمیوم، مراحل اول به صورت رایگان است و برای ورود به مراحل پیچیده‌تر یا استفاده از ابزارهایی که پیشرفت در بازی را تسریع می‌کنند باید وجهی پرداخت شود.

پیوندهای پیشنهادی تک دیک

لینک واژه در ویکیپدیا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *