نرخ کلیک Click-through rate – CTR

نرخ کلیک یا Click-through rate – CTR چیست؟

نرخ کلیک (Click-through rate) یا به اختصار CTR عبارتست از نرخ تعداد کاربرانی که روی لینکی در یک صفحه‌ی وب، ایمیل یا آگهی کلیک می‌کنند به کل کاربرانی که آن صفحه یا ایمیل را مشاهده کرده‌اند.

معمولا از این معیار برای سنجش کارایی یک سامانه‌ی تبلیغاتی یا موفقیت یک سامانه‌ی ارسال گروهی ایمیل استفاده می‌شود. به عبارت بهتر هرچه این مقدار بالاتر باشد نشان‌دهنده‌ی آنست که تبلیغ یا ایمیل مورد نظر در انتقال کاربر به مقصد لینک و درنتیجه رسیدن به هدف موفق‌تر بوده است.

معمولا نرخ کلیک در ابتدای درج آگهی‌ها مقدار بالاتری می‌باشد و رفته رفته این میزان کاهش می‌یابد. معمولا نرخی حدود 2 تا 3 درصد مقدار قابل قبولی است. البته نرخ کلیک به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال هرچه محتوای آگهی و وبسایت منتشر کننده‌ی آگهی ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند نرخ کلیک بالاتر می‌رود چرا که متن آگهی برای افرادی که به آن سایت مراجعه می‌کنند جذابیت بیشتری خواهد داشت.

هرچه این معیار برای یک سامانه تبلیغاتی بالاتر باشد طبیعتا سفارش‌دهندگان، تمایل بیشتری به درج آگهی در آن سامانه یا سایت خواهند داشت. از سوی دیگر در تبلیغات مبتنی بر مدل پرداخت به ازای کلیک نیز سود بیشتری نصیب منتشرکنندگان دارای CTR بالاتر می‌شود.

پیوندهای پیشنهادی تک دیک

لینک واژه در ویکیپدیا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *